Rehabilitacja w wodzie

Oferujemy naszym pacjentom rehabilitacje w środowisku wodnym. Zajęcia odbywają się:

• indywidualnie ( pacjent- fizjoterapeuta) na wybranym przez państwa basenie.
  • w serii 10 zabiegów albo jednorazowo.
  • w grupie dla dzieci uczestniczących na gimnastykę korekcyjną
  • naukę pływania dla niemowląt i dzieci starszych ( zapraszamy do zakładki partnerzy – szkola-nemo )

Wiele osób nie korzysta z basenu ze względu na brak umiejętności pływania. Nic nie szkodzi!!! Umów się z naszym fizjoterapeutom, który pokaże na basenie jakie ćwiczenia w państwa jednostce chorobowej można wykonywać.

Dzięki odciążeniu trening w wodzie jest wskazany dla osób:

po przebytych urazach np. złamania, skręcenia, zwichnięcia

dotkniętych bólami stawów i kręgosłupa, ponieważ przez zmniejszanie tonusu mm i rozluźnienie aparatu stawowo – więzadłowego możliwy jest bezpieczny i bezbolesny trening wzmacniający (w odciążeniu z obciążeniem)

dotkniętych ograniczeniami ze strony układu krążenia, dla których wysiłek w wodzie jest jak najbardziej zalecany z uwagi na ułatwione odprowadzenia krwi żylnej z części obwodowej do centrum, a także z uwagi na przyspieszenie zdolności wchłaniania niewielkich krwiaków

dotkniętych ograniczeniami ze strony układu oddechowego, dla których trening w wodzie to okazja do bardzo efektywnego angażowania mięśni oddechowych głównych jak i pomocniczych (astma bez ataków)

nie umiejących pływać (oswojenie, bezpieczeństwo, grupa)

przemęczonych, zestresowanych (endorfiny).

Jedną z największych korzyści płynących z wodnej fizjoterapii dla pacjentów jest łagodzenie bólu i rozluźnienie mięśni.

Cel ćwiczeń w wodzie:

• rozwój mobilności i zdolności motoryczne np.. chodzenie, stanie, siedzenie, skakanie, bieganie, umiejętności sportowe. Dorośli i dzieci mogą mieć na celu powrót do funkcji / sportu po kontuzji lub chorobie.
  • poprawa równowagi na wszystkich poziomach.
  • poprawy wytrzymałości i kontroli nerwowo-mięśniowej
  • zwiększenie elastyczności stawów i mięśni np.: utrzymać zakres ruchu w reumatoidalnym zapaleniu stawów, po zabiegu chirurgicznym lub w ,,zarządzaniu” spastycznością mięśni u dzieci z porażeniem mózgowym.
  • poprawić wytrzymałość, kontrole wagi

Umiejętności bezpieczeństwa wody są podstawowym elementem każdej sesji. Jesteśmy przekonani, że pomaga dzieci stają się bezpieczniejsze wokół wody jest ważną częścią australijskiej dzieciństwa. Dla wielu dzieci, pływanie stanie się ważnym wypoczynek i aktywność ćwiczenia. Dla niektórych jest to jedyne środowisko, w którym można nauczyć się w pełni niezależny i przesunąć bez sprzętu.