Masaż ciała

Czy wiesz, że masaż jest prawdopodobnie najstarszą i najprostszą formą opieki zdrowotnej?

Naukowo udowodnione jest , że masaż to skuteczna forma fizjoterapii w leczeniu następujących problemów:

• bóle głowy pochodzenia migrenowego
  • przewlekłe bóle pleców
  • zmniejszona koncentracja, niepokój, depresja, stres
  • łagodzi dolegliwości kręgosłupa w czasie ciązy
  • poprawia krążenie,
  • porażenia wszelkiego rodzaju
  • przykurcze, napięcia, bóle mięśniowe
  • urazy po: złamaniach, stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach
  • ograniczona ruchomości w stawach
  • choroby narządu ruchu
  • zmiany przeciążeniowe
  • wady postawy

Masaż nie jest już luksusem, lecz koniecznością. Dla optymalnego zdrowia i dobrego samopoczucia zaplanuj masaż już dzisiaj.

Pragniemy zaproponować następujące rodzaje masaży wykonywanych przez naszych terapeutów:

☼ MASAŻ LECZNICZY

To forma zabiegu terapeutycznego , w którym łączy się techniki masażu klasycznego i terapii manualnej.

Masaże typowo lecznicze oprócz tego, że spełniają podstawową funkcję – poprawiają krążenie, przewodnictwo nerwowe, relaksują mięśnie, poprawiają przepływ limfy- to potrafią o wiele więcej! Odbudowuje uszkodzone mikrowłókna mięśniowe. Masaż leczniczy znajduje głównie zastosowanie w leczeniu schorzeń narządu ruchu. Ma także znaczenie terapeutyczne przy wadach i zaburzeniach rozwoju narządów ruchu, bólach kręgosłupa. Pomaga osobom cierpiącym na porażenia i niedowłady, a także przywraca do normalnego poruszania się po operacjach.

Masaż leczniczy powinien być wykonywany seriami ( 10 zabiegów), aby można było osiągnąć efekt leczniczy. Jednorazowe zastosowanie nie zbliża do efektu leczniczego, lecz może przynieść odprężenie, poprawić samopoczucie pacjenta.

☼ MASAŻ IZOMETRYCZNY

Polega na bardzo intensywnym masowaniu mięśni podczas skurczu izometrycznego. Skurcz izometryczny jest w tedy kiedy miesień napina się bez wykonani ruchu w stawie, czyli bez skracania długości mięśnia. Celem masażu izometrycznego jest przywrócenie mięśniom sprężystości, siły, a w przypadku zaników, również masy. Podstawą tej techniki są energicznie wykonywane rozcierania mięśnia lub grupy mięśni, podczas gdy znajdują się one w skurczu izometrycznym.

Wskazaniem do tego rodzaju masażu są:

• niedowłady i zaniki mięśniowe
  • porażenie nerwów obwodowych
  • zaniki mięśniowe po udarach lub wylewach
  • wszędzie tam gdzie wskazany jest przyrost masy mięśniowej

Świetna propozycja dla osób, które chcą wspomóc odchudzanie.

☼ MASAŻ LIMFATYCZNY (drenaż)

Drenaż ma na celu poprawę krążenia limfy i krwi w organizmie. Zapobiega powstawaniu chorób spowodowanych zastojem, likwiduje wysięki limfatyczne, obrzęki zastoinowe, skraca czas wchłaniania się krwiaków i siniaków.

Wskazania do tego typu masażu są następujące:

• obrzęki żylne
  • obrzęki pourazowe( stłuczenia, skręcenia, zwichnięcia)
  • obrzęk pooperacyjny
  • obrzęk lipidowy
  • obrzęk wynikający z zaburzeń krążenia limfy

Działa także oczyszczając na cały organizm, usuwa zbędne produkty przemiany materii. Stosowany jako środek wspomagający odchudzanie i po terapii sterydowej

☼ MASAŻ RELAKSACYJNY

Masaż relaksacyjny to nie tylko dzielenie się dotykiem. Przenika głębiej niż tylko do skóry, głębiej nawet niż do mięśni i kości – masaż relaksacyjny przenika do naszej istoty.

Dobrze wykonany ten rodzaj masażu relaksuje, rozluźnia mięśnie, poprawia ukrwienie, podnosi poziom hemoglobiny, ułatwia przepływ limfy, rozciąga tkankę łączna stawów. Jeśli chodzi o oddziaływania psychiczne, masaż nie tylko rozładowuje stres, ale także pozwala poznać i odczuć nasze ciało.

Uwolnij swoje ciało od stresu, przewlekłego bólu, sztywności stawów. Skorzystaj z masażu relaksacyjnego, który zmniejszy napięcie mięśni, doda energii i witalności. Bez wychodzenia z domu ! ! ! !